Friday, March 21, 2003

گمان می‌کنم امسال دیگر همه چیز برای ظهور ولی‌عصر که همان بوش باشد آماده است، پس‌فردا نگویید نگفتی. همه شواهد نیز موید این مطلب است: دو محرم در این سال که داشتیم، دو چهارشنبه‌سوری نیز داشتیم. دنیا را نیز ظلم و کفر فرا گرفته، در نوروز نیز بوش با لشکرش به مبارزه با ظالم پرداخته است. ما هم که انتظار فرج را می‌کشیم! این مطلب را بخوانید:

به نقل از روزنامه‌ی جام‌جم شماره‌ی ۸۲۸، ۲۷ اسفند ۱۳۸۱، ص ۱۰:

نوروز به روایت امام صادق نقل است از معلی بن خنیس که روز نوروز به خدمت امام صادق(ع) رفتم. حضرت فرمود: آیا می‌شناسی این روز را؟ گفتم: فدایت شوم، این روزی است که عجم آن را تعظیم می‌کند و در این روز تحفه‌ها و هدیه‌ها برای یکدیگر می‌فرستند. امام فرمود: س.کند یاد می‌کنم به حق خانه‌ی کعبه که در مکه معظمه است که این تعظیم کردن نیست، مگر برای امر قدیمی که تفسیر می‌کنم آن را برای تو تابفهمی. گفتم: ای سید من و آقای من! دانستن این راه به برکت وجود شما محبوب‌تر است نزد من از آن که مردگان من زنده گردند و دشمنان من بمیرند.

امام صادق (ع) فرمود: ای معلی! روز نوروز، روزی است که در این روز حق تعالی پیمان گرفت از ارواح ایشان و روزی است که او را به یگانگی بپرستند و از برای او شریک قرار ندهند و در بندگی و پرستیدن هیچ‌چیز را شریک او نگردانند و ایمان بیاورند بر پیامبر و حجت‌های او بر خلق و امامان و پیشوایان دین و ائمه معصومین صلوائ‌لله علیهم اجمعین. و این اول روزی اسپت که در آن آفتاب طلوع کرد و بادهای آبستن‌کننده درختان ورزیده است و گل‌ها و شکوفه‌های زمین آفریده شده است و در این روز کشتی نوح بر کوه جودی قرار گرفته و در این روز جبرئیل به حضرت رسول (ص) نازل شد و او را مامور به تبلیغ نمود یعنی بعثت پیامبر(ص) در این روز بوده. و در این روز حضرت ابراهیم(ع) بت‌ها را شکست و در این روز بود که پیامبر(ص) امر کرد اصحاب خود را که بیعت کنند با علی(ع) و او را امیرالمومنین بخوانند یعنی روز غدیر در این روز بوده است. و در این روز خلافت به علی(ع) بازگشت و بعد از کشته‌شدن عثمان مردم با علی(ع) بیعت کردند. یعنی روز خلافت ظاهری ایشان در این روز بوده. و در این روز علی(ع) با خوارج جنگ کرد و بر آن‌ها پیروز شد و جنگ نهروان در این روز فتخ شد.

و در این روز قائم آل محمد(ص) ظاهر خواهد شد و بر دشمنان غالب خواهد شد و در هیچ روز نوروزی نیست مگر این که ما انتظار فرج می‌کشیم و این روز را عجمان حفظ کرده‌اند و حرمت آن را رعایت کرده‌اند...

منبع: نوروزنامه